Henkilötietojen suojaa koskeva huomautus
Podlasiak Andrzej Cylwik kommandiittiyhtiö, jonka sääntömääräinen kotipaikka on Białystok, joka on kirjattu talousministerin ylläpitämään Puolan tasavallan taloudellisen toiminnan keskusrekisteriin ja tietoihin, jolla on: toimipaikan osoite: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok ja toimitusosoite: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok, NIP 9662160121, REGON 521350544, sähköpostiosoite: biuro@toolight.pl, ilmoittaa, että 25. toukokuuta 2018 voimaan tulleen asetuksen (EU) 206 7/2019 (EU) 2017 , 2016 luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä ja tällaisten tietojen vapaasta liikkuvuudesta sekä direktiivin 95/46/EY (yleinen tietosuoja-asetus) (“GDPR”) kumoamisesta, voi käsitellä tietojasi henkilötietojen ylläpitäjä, jos siihen on asianmukainen laillinen peruste. Rekisterinpitäjä käsittelee liiketoimintansa mukaisesti henkilötietojasi eri tarkoituksiin, mutta se tapahtuu aina lain mukaisesti. Yllä mainittujen muutosten yhteydessä, ylläpitäjänä, haluamme ilmoittaa, että henkilötietojesi käsittelyn tarkoitus on:
1. Mahdollisuus tarjota palveluita sähköisesti ja täyttää sopimus, jonka osapuoli olet, sekä mahdollisuus suorittaa liiketoimia ja maksaa ostoksista – käsittelyn tarve sopimuksen toteuttamiseksi (sopimuksen 6 artiklan 1 kohdan b alakohta). GDPR),
2. Ilman rekisteröitymistä tehtyjen ostosten käsittely – käsittely on välttämätöntä sopimuksen toteuttamiseksi (GDPR:n 6 artiklan 1 kohdan b alakohta),
3. Valitusten käsittely – käsittely on tarpeen sopimuksen toteuttamiseksi (GDPR:n 6 artiklan 1 kohdan b alakohta),
4. Palvelun laadun parantamiseksi suoritetut analyyttiset ja tilastolliset toiminnot, käyttäjien käyttäytymisen ja toiminnan analysointi sekä mahdollisuus saada tietoa käyttäjien mieltymyksistä, – järjestelmänvalvojan oikeutettu etu (GDPR:n 6 artiklan 1 kohdan f alakohta) ),
5. Vaatteiden määrittäminen ja esittäminen tai niitä vastaan puolustaminen – käsittelyn oikeusperusta – Ylläpitäjän oikeutettu etu (GDPR:n 6 artiklan 1 kohdan f alakohta), joka koostuu hänen oikeuksiensa suojaamisesta,
6. Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k.:n asiakaspalvelutoimiston mahdollistaminen puhelimitse ja sähköpostilla yhteydenottoon asiakkaan kanssa tilauksen viimeistelemiseksi tai transaktioon liittyvien epäselvyyksien selvittämiseksi. Tietojasi säilytetään sovellettavien määräysten mukaisesti niin kauan kuin on tarpeen edellä mainittujen tarkoitusten tai kaupan tekemiseen suoraan liittyvän toimenpiteen toteuttamiseksi.
Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. henkilötietojesi ylläpitäjänä takaa täyden turvallisuuden ja luottamuksellisuuden. Jokaisessa vaiheessa annamme sinulle mahdollisuuden laajentaa tietojasi ja hallintaasi henkilötietojen tallentamisesta sen jälkeen, kun olet ottanut etukäteen sähköpostin osoitteeseen biuro@toolight.pl ja valtuutetun henkilön tekemän vahvistuksen.
Pyynnöstäsi annamme sinulle mahdollisuuden peruuttaa suostumuksesi ja poistaa kokonaan Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k.:n tallentamat henkilötiedot.Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k takaa henkilötietojesi käsittelyn ja tallentamisen turvallisuuden ja täyden hallinnan. Verkkokauppaa osoitteessa www.toolight.pl ylläpitää yritys: Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. perustuu: ul.Przędzalniana 60 15-688 Białystok Verotunnistenumero: 966-216-01-21; REGON: 521350544
Lähetä valitukset osoitteeseen: toimisto@kylpyhuone-rea.fi Lähetä tekniset kysymykset osoitteeseen: toimisto@kylpyhuone-rea.fil puh. +358 942705120 ma – pe. 7.00 – 19.00 Kirjeenvaihtoosoite: ul. Przędzalniana 6L 15-688 Białystok henkilökohtainen nouto: maanantaista perjantaihin 7.00 – 14.45Käytämme seuraavien kuljetusyritysten palveluita: DPD (www.dpd.com.pl), Rohlig-Suus (www.suus.com). Riippuen ostetuista tuotteista, niiden erityispiirteistä, painosta ja mitoista, valitsemme sopivan rahdinkuljettajan ja lähetystyypin. Kuriirit toimittavat paketit klo 8.00-16.00, toimitus muina aikoina on vain toimittavan kuriirin hyvästä tahdosta. Reitti ja tarkka toimitusaika riippuvat vain kuriirista. Muistutamme, että yli 30 kg lähetyksessä kuriiri ei ole velvollinen tuomaan tavaraa Ostajan tiloihin. Tällaisissa lähetyksissä kuriiri toimittaa tavarat vastaanottajan rakennukseen mahdollisimman lähelle tieinfrastruktuurin kunto huomioon ottaen. Samalla ilmoitamme, että on mahdollista ostaa tavaran tuontipalvelu Ostajan tiloihin hintaan 100 zlotya brutto. Jos haluat tilata tällaisen palvelun, ota meihin yhteyttä välittömästi oston jälkeen.
VERKKOKAUPAN SÄÄNNÖT TOOLIGHT.PL SISÄLLYS:
1. YLEISET MÄÄRÄYKSET
2. SÄHKÖISET PALVELUT VERKKOKAUPASSA
3. MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMINEN EHDOT
4. TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA -PÄIVÄMÄT
5. KUSTANNUKSET, TOIMITUSMENETELMÄT JA TUOTTEEN TOIMITUSPÄIVÄMÄÄRÄ
6. TUOTEVALITUKSET
7. PO OIKEUDELLISET MENETELMÄT VALITUSTEN KÄSITTELYYN JA VAATIMUSTEN ESITTÄMISEKSI SEKÄ PÄÄSYSÄÄNNÖT NÄIHIN MENETTELYIHIN
8. PERUUTTAMINEN SOPIMUKSESTA (KOSKEVAT 25. JOULUKUUTA 2014 ALKAEN TEKEMÄÄN MYYNTISOPIMUKSIA)
9. YRITTÄJIIN SOVELLETTAVAT MÄÄRÄYKSET
10. LOPPUSÄÄNNÖKSET
11. NÄYTE PERUUTUSLOMAKE
Verkkokauppa www.toolight.pl välittää kuluttajien oikeuksista. Kuluttaja ei voi luopua kuluttajaoikeuslain nojalla hänelle kuuluvista oikeuksista. Sopimusmääräykset, jotka ovat kuluttajan kannalta epäedullisempia kuin kuluttajanoikeuslain määräykset, ovat pätemättömiä ja niiden sijasta sovelletaan kuluttajanoikeuslain määräyksiä. Näin ollen näiden ehtojen määräyksillä ei ole tarkoitus sulkea pois tai rajoittaa kuluttajan oikeuksia, joihin hänellä on oikeus pakottavien lainsäännösten nojalla, ja mahdolliset epäselvyydet on tulkittava kuluttajan eduksi. Jos näiden ehtojen määräykset ja edellä mainittu lainsäädäntö ovat ristiriidassa keskenään, sovelletaan jälkimmäistä lainsäädäntöä.
1. YLEISET MÄÄRÄYKSET
1.1. Internet-osoitteessa www.toolight.pl saatavilla olevaa verkkokauppaa ylläpitää Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k., joka on rekisteröity Puolan tasavallan talousministeriön ylläpitämään yritystoiminnan ja tietojen keskusrekisteriin ja jonka osoite on ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok ja palveluosoite on ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 9662160121, REGON 521350544, sähköpostiosoite: biuro@toolight.pl.
1.2 Nämä ehdot on osoitettu sekä kuluttajille että verkkokauppaa käyttäville yrittäjille (lukuun ottamatta kohtaa. 9, joka on osoitettu yksinomaan yrittäjille).
1.3 Näiden sääntöjen määräysten yhteydessä käsiteltävien henkilötietojen hallinnoija on Palveluntarjoaja. Henkilötietoja käsitellään verkkokaupan sivuilla julkaistussa tietosuojaselosteessa ilmoitettuja tarkoituksia varten, siinä laajuudessa ja niiden periaatteiden mukaisesti. Henkilötietojen antaminen on vapaaehtoista. Jokaisella henkilöllä, jonka henkilötietoja Palveluntarjoaja käsittelee, on oikeus tarkastaa niiden sisältö sekä oikeus päivittää ja korjata niitä.
1.4 Määritelmät:
1.4.1. TYÖPÄIVÄ – yksi päivä maanantaista perjantaihin lukuun ottamatta yleisiä vapaapäiviä.
1.4.2. REKISTERÖINTILOMAKE – Verkkokaupassa saatavilla oleva lomake, joka mahdollistaa tilin luomisen.
1.4.3. TILAUSLOMAKE – Verkkokaupassa saatavilla oleva sähköisen palvelun interaktiivinen lomake, joka mahdollistaa Tilauksen tekemisen, erityisesti lisäämällä Tuotteita sähköiseen ostoskoriin ja määrittelemällä myyntisopimuksen ehdot, mukaan lukien toimitus- ja maksutapa.
1.4.4. TILAAJA – (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle laki myöntää oikeustoimikelpoisuuden; – joka on tehnyt tai aikoo tehdä myyntisopimuksen Myyjän kanssa.
1.4.5. SIVIILILAKI – 23. huhtikuuta 1964 annettu siviililakia koskeva laki (säädöskokoelma 1964 nro 16, kohta 93, sellaisena kuin se on muutettuna).
1.4.6. TILI – Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan tietoliikennejärjestelmässä oleva resurssikokonaisuus, joka on merkitty Asiakkaan antamalla yksilöllisellä nimellä (käyttäjätunnus) ja salasanalla ja johon tallennetaan Asiakkaan antamat tiedot ja tiedot hänen Verkkokaupassa tekemistään Tilauksista.
1.4.7. NEWSLETTER – Sähköinen palvelu, Palveluntarjoajan sähköpostitse tarjoama sähköinen jakelupalvelu, jonka avulla kaikki sitä käyttävät Palvelun vastaanottajat voivat automaattisesti vastaanottaa Palveluntarjoajalta peräkkäisten uutiskirjeiden syklisen sisällön, joka sisältää tietoa Tuotteista, uutisista ja kampanjoista Verkkokaupassa.
1.4.8. TUOTE – Verkkokaupassa saatavilla oleva irtain esine, joka on Asiakkaan ja Myyjän välisen myyntisopimuksen kohteena.
1.4.9 SÄÄNNÖKSET – nämä Verkkokaupan säännöt.
1.4.10. INTERNETKAUPPA – Palveluntarjoajan verkkokauppa, joka on saatavilla seuraavassa internet-osoitteessa: www.toolight.pl.
1.4.11. MYYJÄ; PALVELUNTARJOAJA – Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k., joka on rekisteröity Puolan tasavallan toimivaltaisen talousministerin ylläpitämään yritystoiminnan ja tietojen keskusrekisteriin ja jonka yritystoiminnan osoite on: Przędzalniana-katu 60, 15-688 Białystok ja palveluosoite: Przędzalniana-katu 6K, 15-688 Białystok, NIP 9662160121, REGON 521350544, sähköpostiosoite: biuro@toolight.pl.
1.4.12. MYYNTISOPIMUS – Asiakkaan ja Myyjän välillä Internet-myymälän kautta tehty tai solmittu Tuotteen myyntisopimus.
1.4.13. SÄHKÖINEN PALVELU – Palveluntarjoajan Asiakkaalle Verkkokaupan kautta sähköisesti tarjoama palvelu.
1.4.14. PALVELUNTARJOAJA – (1) luonnollinen henkilö, jolla on täysi oikeustoimikelpoisuus, ja yleisesti sovellettavassa lainsäädännössä säädetyissä tapauksissa myös luonnollinen henkilö, jolla on rajoitettu oikeustoimikelpoisuus; (2) oikeushenkilö; tai (3) organisaatioyksikkö, jolla ei ole oikeushenkilöllisyyttä ja jolle laki myöntää oikeustoimikelpoisuuden; – joka käyttää tai aikoo käyttää sähköistä palvelua.
1.4.15. KULUTTAJAN OIKEUKSISTA ANNETTAVA LAKI, LAKI – 30 päivänä toukokuuta 2014 annettu laki kuluttajan oikeuksista (säädöskokoelma 2014, kohta 827, sellaisena kuin se on muutettuna).
1.4.16. TILAUS – Asiakkaan tahdonilmaisu, joka on tehty tilauslomakkeella ja joka tähtää suoraan tuotteen myyntisopimuksen tekemiseen Myyjän kanssa.
2. SÄHKÖISET PALVELUT VERKKOKAUPASSA
2.1 Verkkokaupassa on saatavilla seuraavat sähköiset palvelut: Tili, Tilauslomake ja Uutiskirje.
2.1.1. Tili – tilin käyttö on mahdollista, kun Asiakas on suorittanut kaksi peräkkäistä vaihetta – (1) täyttänyt rekisteröintilomakkeen ja (2) klikannut ”Lähetä”kenttää. Rekisteröintilomakkeessa Asiakkaan on annettava seuraavat tiedot: etu ja sukunimi, osoite (katu, talon/asunnon numero, postinumero, kaupunki), sähköpostiosoite, yhteyspuhelinnumero ja salasana. Muiden kuin kuluttajien on myös ilmoitettava yrityksen nimi ja alv-numero.
2.1.1.1 Sähköinen tilipalvelu on maksuton toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja perustelematta poistaa tili (tilistä eroaminen) lähettämällä asianmukainen pyyntö palveluntarjoajalle, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen: biuro@toolight.pl tai kirjallisesti osoitteeseen: 6K Przędzalniana Street, 15-688 Białystok.
2.1.2. Tilauslomake – tilauslomakkeen käyttö alkaa siitä hetkestä, kun Asiakas lisää ensimmäisen Tuotteen sähköiseen ostoskoriin Verkkokaupassa. Tilaus tehdään, kun Asiakas suorittaa yhteensä kaksi peräkkäistä vaihetta – (1) tilauslomakkeen täyttämisen ja (2) klikkaamalla ”Vahvistan oston” ruutua verkkokaupan sivulla tilauslomakkeen täyttämisen jälkeen. – Tähän asti on mahdollista muuttaa itse syötettyjä tietoja (tätä varten on noudatettava Verkkokaupan verkkosivustolla näkyviä viestejä ja saatavilla olevia tietoja). Tilauslomakkeessa asiakkaan on annettava seuraavat asiakasta koskevat tiedot: etu ja sukunimi/yrityksen nimi, osoite (katu, talon/asunnon numero, postinumero, kaupunki), sähköpostiosoite, yhteystietona toimiva puhelinnumero ja myyntisopimusta koskevat tiedot: Tuote(t), tuotteen (tuotteiden) määrä, tuotteen (tuotteiden) toimituspaikka ja -tapa, maksutapa. Jos asiakas ei ole kuluttaja, on myös ilmoitettava yrityksen nimi ja alv-numero.
2.1.2.1 Sähköinen tilauslomakepalvelu tarjotaan maksutta, se on luonteeltaan kertaluonteinen ja päättyy sillä hetkellä, kun asiakas tekee tilauksen sen kautta tai kun asiakas lopettaa tilauksen tekemisen sen kautta aikaisemmin.
2.1.3 Uutiskirje – Asiakkaan on käytettävä uutiskirjettä rastittamalla asianmukainen valintaruutu tilin luomisen tai tilauksen tekemisen yhteydessä – Asiakas tilataan uutiskirjeeseen tilin luomisen tai tilauksen tekemisen yhteydessä.
2.1.3.1. Uutiskirjeen sähköinen palvelu tarjotaan maksutta toistaiseksi. Asiakkaalla on mahdollisuus milloin tahansa ja perustelematta peruuttaa uutiskirjeen tilaus (Newsletter unsubscribe) lähettämällä asiaa koskeva pyyntö palveluntarjoajalle, erityisesti sähköpostitse osoitteeseen: biuro@toolight.pl tai kirjallisesti osoitteeseen: 6K Przędzalniana Street, 15-688 Białystok.
2.2 Palveluntarjoajan käyttämän tieto- ja viestintätekniikkajärjestelmän kanssa tehtävän yhteistyön edellyttämät tekniset vaatimukset: (1) tietokone, kannettava tietokone tai muu multimedialaite, jossa on pääsy Internetiin; (2) pääsy sähköiseen postiin; (3) verkkoselain: Mozilla Firefoxin versio 17.0 tai uudempi tai Internet Explorerin versio 10.0 tai uudempi, Operan versio 12.0 tai uudempi, Google Chromen versio 23.0 tai uudempi, Safarin versio 5.0 tai uudempi; (4) suositeltu näytön vähimmäistarkkuus: 1024×768; (5) ota evästeet ja Javascript käyttöön selaimessa.
2.3 Asiakkaan on käytettävä verkkokauppaa lain ja hyvien tapojen mukaisesti kunnioittaen asianmukaisesti Palveluntarjoajan ja kolmansien osapuolten henkilökohtaisia oikeuksia ja tekijänoikeuksia sekä immateriaalioikeuksia. Asiakas on velvollinen syöttämään tiedot tosiasioiden mukaisesti. Asiakas ei saa tarjota lainvastaista sisältöä.
2.4 Valitusmenettely:
2.4.1 Palveluntarjoajan sähköisten palveluiden tarjoamiseen liittyvät valitukset ja muut verkkokaupan toimintaan liittyvät valitukset (lukuun ottamatta tuotereklamaatiomenettelyä, joka on mainittu pt. Ehtojen 6 kohdassa), Asiakas voi esittää esim. seuraavaa:
2.4.2. kirjallisesti osoitteeseen: 6K Przędzalniana Street, 15-688 Białystok;
2.4.3. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: reklamacje@toolight.pl;
2.4.4. On suositeltavaa, että asiakas ilmoittaa valituksen kuvauksessa: (1) valituksen kohdetta koskevat tiedot ja olosuhteet, erityisesti säännönvastaisuuden tyyppi ja ajankohta; (2) asiakkaan pyyntö; ja (3) valituksen tekijän yhteystiedot – tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä palveluntarjoajan toimesta. Edellisessä virkkeessä esitetyt vaatimukset ovat ainoastaan suosituksen muodossa, eivätkä ne vaikuta ilman suositeltua valituksen kuvausta toimitettujen valitusten tehokkuuteen.
2.4.5 Palveluntarjoajan on vastattava valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen jättämisestä.
3 MYYNTISOPIMUKSEN TEKEMISEN EHDOT JA EDELLYTYKSET
3.1 Myyntisopimuksen tekeminen Asiakkaan ja Myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt Tilauksen Verkkokaupan Tilauslomakkeella sek:n mukaisesti. 2.1.2 ehtojen mukaisesti.
3.2 Verkkokaupan verkkosivustolla näkyvä Tuotteen hinta on ilmoitettu Puolan zlotyina ja sisältää verot. Asiakkaalle ilmoitetaan tilauksen kohteena olevan tuotteen kokonaishinta veroineen sekä toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postipalvelumaksut) ja muut kustannukset, ja jos näiden kustannusten määrää ei voida määrittää – velvollisuus maksaa ne, Asiakkaalle ilmoitetaan Verkkokaupan sivuilla tilauksen tekemisen yhteydessä, myös silloin, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua myyntisopimukseen.
3.3 Menettely myyntisopimuksen tekemiseksi verkkokaupassa tilauslomakkeen avulla
3.3.1. Myyntisopimuksen tekeminen Asiakkaan ja Myyjän välillä tapahtuu sen jälkeen, kun Asiakas on tehnyt Tilauksen Verkkokaupassa kohdan mukaisesti. 2.1.2 kohdan mukaisesti.
3.3.2. Tilauksen tekemisen jälkeen Myyjä vahvistaa välittömästi sen vastaanottamisen ja hyväksyy samalla tilauksen täytettäväksi. Myyjä vahvistaa Tilauksen vastaanottamisen ja hyväksyy sen täytettäväksi lähettämällä Asiakkaalle asiaa koskevan sähköpostiviestin Asiakkaan Tilauksen tekemisen yhteydessä ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen, joka sisältää ainakin Myyjän lausumat Tilauksen vastaanottamisesta ja sen hyväksymisestä täytettäväksi sekä vahvistuksen myyntisopimuksen tekemisestä. Kun asiakas vastaanottaa edellä mainitun sähköpostiviestin, asiakkaan ja myyjän välinen myyntisopimus on tehty.
3.4 Tehdyn myyntisopimuksen vahvistaminen, suojaaminen ja sen sisällön saattaminen Asiakkaan saataville tapahtuu siten, että (1) nämä ehdot asetetaan saataville verkkokaupan verkkosivustolla ja (2) Asiakkaalle lähetetään ehtojen kohdassa 3.3.2 tarkoitettu sähköpostiviesti. 3.3.2. lähetetyn sähköpostiviestin. Myyntisopimuksen sisältö on lisäksi tallennettu ja suojattu Myyjän Internet-myymälän IT-järjestelmään.
4. TUOTTEEN MAKSUTAVAT JA -EHDOT
4.1 Myyjä antaa Asiakkaan käyttöön seuraavat myyntisopimuksen maksutavat:
4.1.1. Jälkimaksu toimituksen yhteydessä.
4.1.2. Käteismaksu henkilökohtaisen noudon yhteydessä.
4.1.3. Maksu pankkisiirtona Myyjän pankkitilille.
4.1.3.1. Pankki: Pankki Zachodni WBK S.A.
4.1.3.2. Tilinumero: 28 1500 1344 1213 4008 0113 0000.
4.1.4 Verkkomaksupalvelun tarjoaja: Blue Media S.A.
4.1.4.1 Sähköisten maksujen ja maksukorttitapahtumien selvitys tapahtuu asiakkaan valinnan mukaan Blue Media -palvelun kautta:
4.1.4.1.1. Blue Media S.A. – Blue Media S.A. yritys . jonka rekisteröity kotipaikka on Sopot, ul. Powstańców Warszawy 6, koodi 81-718. Yritys on rekisteröity Gdańsk-Północin piirituomioistuimen VIII talousosastoon kansallisessa tuomioistuinrekisterissä numerolla 0000320590, NIP 585-13-51-185, REGON 191781561. Osakepääoma on 2 000 000 PLN (maksettu kokonaan).
4.2 Maksuehto:
4.2.1 Jos asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin, asiakas on velvollinen suorittamaan maksun 7 kalenteripäivän kuluessa myyntisopimuksen tekemisestä.
4.2.2. Jos Asiakas valitsee maksun käteisellä toimituksen yhteydessä tai noudon yhteydessä, Asiakas on velvollinen suorittamaan maksun toimituksen yhteydessä.
5. TUOTTEEN TOIMITUS- JA NOUTOKUSTANNUKSET, TOIMITUSTAVAT JA -AJANKOHTA SEKÄ NOUTOAJANKOHTA
5.1 Tuotteen toimitus Asiakkaalle on maksullinen, ellei Myyntisopimuksessa toisin mainita. Tuotteen toimituskustannukset (mukaan lukien kuljetus-, toimitus- ja postimaksut) ilmoitetaan Asiakkaalle Verkkokaupan sivuilla kohdassa ”Toimituskustannukset” ja Tilauksen tekemisen yhteydessä, myös silloin, kun Asiakas ilmaisee tahtonsa sitoutua Myyntisopimukseen.
5.2 Tuotteen henkilökohtainen nouto Asiakkaan toimesta on maksutonta.
5.3 Myyjä tarjoaa Asiakkaalle seuraavat tavat toimittaa tai noutaa Tuote:
5.3.1. Kuriirilähetys, käteisnosto.
5.3.2. Henkilökohtainen nouto saatavilla osoitteessa: 6L Przędzalniana-katu, 15-688 Białystok – arkipäivisin klo 09:00-15:00.
5.4 Määräaika tuotteen toimittamiselle asiakkaalle on enintään 7 arkipäivää, ellei lyhyempää määräaikaa ole määritelty tuotekuvauksessa tai tilauksen tekemisen yhteydessä. Jos tuotteilla on eri toimitusajat, toimitusaika on pisin ilmoitettu aika, joka ei kuitenkaan saa ylittää 7 työpäivää. Tuotteen toimitusajan alku Asiakkaalle lasketaan seuraavasti:
5.4.1. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin – siitä päivästä, jolloin Myyjän pankkitiliä tai maksutiliä hyvitetään.
5.4.2. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi käteismaksun toimituksen yhteydessä – myyntisopimuksen tekopäivästä.
5.5 Tuotteen noutovalmiuden määräaika Asiakkaalle – jos Asiakas valitsee noutaa Tuotteen henkilökohtaisesti, Tuote on valmis Asiakkaan noudettavaksi 7 arkipäivän kuluessa , ellei lyhyempää määräaikaa ole ilmoitettu Tuotteen kuvauksessa tai Tilausta tehtäessä. Jos tuotteilla on eri noutovalmiuspäivämäärät, noutovalmiuspäivämäärä on pisin annettu päivämäärä, joka ei kuitenkaan saa ylittää 7 arkipäivää. Myyjä ilmoittaa Asiakkaalle lisäksi, että Tuote on noudettavissa. Asiakkaan noutovalmiuden määräajan alkaminen lasketaan seuraavasti:
5.5.1. Jos Asiakas valitsee maksutavaksi pankkisiirron, sähköisen maksun tai maksukortin – Myyjän pankkitilin tai maksutilin hyvityspäivästä.
5.5.2. Jos Asiakas valitsee tavan maksaa maksu henkilökohtaisesti käteisellä – myyntisopimuksen tekopäivästä.
6. TUOTTEEN REKLAMAATIO
6.1 Myyjän vastuun perusta ja laajuus asiakasta kohtaan, jos myydyssä tuotteessa on fyysinen tai oikeudellinen virhe (takuu), määritellään yleisesti sovellettavissa lain säännöksissä, erityisesti siviililaissa. Joulukuun 24. päivään 2014 mennessä tehtyjen myyntisopimusten osalta Myyjän vastuun perusta ja laajuus suhteessa Asiakkaaseen, joka on luonnollinen henkilö ja joka hankkii Tuotteen tarkoituksiin, jotka eivät liity ammatilliseen tai liiketoimintaan, jos Tuote ei ole myyntisopimuksen mukainen, määritellään yleisesti sovellettavissa laeissa, erityisesti 27. heinäkuuta 2002 annetussa laissa kuluttajakaupan erityisistä ehdoista ja siviililain muuttamisesta (säädöskokoelma 2002, nro 141, kohta 1176, sellaisena kuin se on muutettuna).
6.2 Myyjä on velvollinen toimittamaan Tuotteen Asiakkaalle virheettömänä. Yksityiskohtaiset tiedot Myyjän vastuusta Tuotteen virheistä ja Asiakkaan oikeuksista on eritelty Verkkokaupan verkkosivustolla välilehdellä ”Tuotetta koskeva reklamaatio ”.
6.3 Asiakas voi tehdä reklamaation esimerkiksi:
6.3.1. kirjallisesti osoitteeseen: 6L Przędzalniana-katu, 15-688 Białystok;
6.3.2. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: reklamacje@toolight.pl;
6.4 Asiakasta kehotetaan antamaan valituksen kuvauksessa: (1) valituksen kohdetta koskevat tiedot ja olosuhteet, erityisesti vian tyyppi ja esiintymispäivä; (2) pyyntö siitä, miten tuote saatetaan myyntisopimuksen mukaiseksi tai ilmoitetaan hinnanalennuksesta tai myyntisopimuksen purkamisesta; ja (3) valituksen tekijän yhteystiedot – tämä helpottaa ja nopeuttaa valituksen käsittelyä myyjän toimesta. Edellisessä virkkeessä mainitut vaatimukset ovat ainoastaan suosituksen muodossa, eivätkä ne vaikuta ilman suositeltua valituksen kuvausta toimitettujen valitusten tehoon.
6.5 Myyjän on vastattava asiakkaan valitukseen välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa sen jättämisestä. Jos Myyjä ei vastaa edellä mainitun ajan kuluessa, se tarkoittaa, että Myyjä on tunnustanut valituksen perustelluksi.
6.6 Takuuoikeuksiaan käyttävä Asiakas on velvollinen toimittamaan viallisen Tuotteen Myyjän kustannuksella osoitteeseen: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok. Jos Tuotteen toimittaminen Asiakkaan toimesta olisi liian vaikeaa Tuotteen tyypin tai asennustavan vuoksi, Asiakas on velvollinen asettamaan Tuotteen Myyjän saataville paikassa, jossa Tuote sijaitsee.
7. TUOMIOISTUINTEN ULKOPUOLISET VALITUS- JA REKLAMAATIOMENETTELYT JA NÄIHIN MENETTELYIHIN PÄÄSYÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖT
7.1 Yksityiskohtaiset tiedot kuluttajana olevan Asiakkaan mahdollisuudesta käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia valitus- ja reklamaatiotutkimusmenettelyjä sekä näihin menettelyihin pääsyä koskevat säännöt ovat saatavilla piirien (kaupunkien) kuluttaja-asiamiesten, yhteiskunnallisten järjestöjen, joiden lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja, maakunnallisten kaupallisten tarkastusvirastojen toimistoissa ja verkkosivustoilla sekä seuraavissa Kilpailu- ja kuluttajansuojaviraston verkko-osoitteissa: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php ja http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
7.2 Asiakkaalla, joka on kuluttaja, on seuraavat esimerkilliset mahdollisuudet käyttää tuomioistuinten ulkopuolisia tapoja käsitellä valituksia ja vaatimuksia:
7.2.1 Asiakkaalla on oikeus hakea ratkaisua solmitusta myyntisopimuksesta johtuvaan riita-asiaan 15. joulukuuta 2000 annetun kaupantarkastuksesta annetun lain 37 §:ssä tarkoitetulta pysyvältä sovittelevalta kuluttajatuomioistuimelta (säädöskokoelma 2001, nro 4, kohta 25, sellaisena kuin se on muutettuna). Pysyvien kuluttajariitojen välitystuomioistuinten järjestämistä ja toimintaa koskevat menettelysäännöt vahvistetaan pysyvien kuluttajariitojen välitystuomioistuinten järjestämistä ja toimintaa koskevien menettelysääntöjen vahvistamisesta 25 päivänä syyskuuta 2001 annetussa oikeusministerin asetuksessa. (Vuoden 2001 säädöskokoelma, nro 113, kohta 1214).
7.2.2. Asiakkaalla on oikeus 15. joulukuuta 2000 kaupallisesta tarkastuksesta annetun lain (Journal of Laws 2001, nro 4, kohta 25, sellaisena kuin se on muutettuna) 36 §:n nojalla kääntyä kaupallisen tarkastuksen läänin tarkastajan puoleen ja pyytää sovittelumenettelyn aloittamista asiakkaan ja myyjän välisen riidan sovinnollista ratkaisemista varten. Tietoa kaupantarkastuksen maakunnallisen tarkastajan harjoittaman sovittelun periaatteista ja menettelyistä on saatavilla kaupantarkastuksen maakunnallisten tarkastusvirastojen toimistoista ja verkkosivuilta.
7.2.3. Asiakas voi saada maksutonta apua Asiakkaan ja Myyjän välisen riidan ratkaisemisessa käyttäen myös maakunnan (kaupungin) kuluttaja-asiamiehen tai sellaisen yhteiskunnallisen järjestön maksutonta apua, jonka lakisääteisiin tehtäviin kuuluu kuluttajansuoja (esim. Kuluttajaliitto, Puolan kuluttajayhdistys). Neuvontaa antaa Kuluttajaliitto (Federation of Consumers) sähköpostiosoitteessa porady@dlakonsumentow.pl ja Puolan kuluttajaliitto (Association of Polish Consumers) maksuttomassa kuluttajaneuvontanumerossa 800 889 866.
8. PERUUTTAMISOIKEUS
(KOSKEE 25. JOULUKUUTA 2014 ALKAEN TEHTYJÄ MYYNTISOPIMUKSIA).
8.1 Kuluttaja, joka on tehnyt etäsopimuksen, voi 14 kalenteripäivän kuluessa peruuttaa sopimuksen ilmoittamatta syytä ja ilman, että siitä aiheutuu kustannuksia, lukuun ottamatta kohdassa mainittuja kustannuksia. 8.8 kohdasta. Ilmoituksen lähettäminen ennen määräajan päättymistä riittää määräajan noudattamiseksi. Peruuttamisilmoitus voidaan tehdä esimerkiksi seuraavasti:
8.1.1. kirjallisesti osoitteeseen: 6L Przędzalniana Street, 15-688 Białystok;
8.1.2. sähköisessä muodossa sähköpostitse osoitteeseen: biuro@toolight.pl;
8.2. Peruuttamislomakkeen malli on kuluttajan oikeuksia koskevan lain liitteessä nro 2 ja lisäksi kohdassa 11 ja verkkokaupan verkkosivustolla välilehdellä ”Peruuttaminen sopimuksesta ”. Kuluttaja voi käyttää mallilomaketta, mutta se ei ole pakollista.
8.3 Sopimuksen peruuttamisen määräaika alkaa:
8.3.1. sellaisen sopimuksen osalta, jonka täyttämiseksi myyjä toimittaa tuotteen ja on velvollinen luovuttamaan omistusoikeutensa (esim. myyntisopimus) – siitä, kun kuluttaja tai muu kolmas osapuoli kuin kuluttajan ilmoittama kuljetusliike ottaa tuotteen haltuunsa, ja jos kyseessä on sopimus, joka: (1) koskee useita tuotteita, jotka toimitetaan erikseen, erissä tai osissa – viimeisen tuotteen, erän tai osan haltuunotosta, tai (2) koskee tuotteiden säännöllistä toimittamista määräajan kuluessa – ensimmäisen tuotteen haltuunotosta;
8.3.2. muiden sopimusten osalta – sopimuksen tekopäivästä.
8.4 Jos etäsopimuksesta perutaan, sopimus katsotaan tekemättä jääneeksi.
8.5 Myyjä on velvollinen palauttamaan kuluttajalle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on vastaanottanut sopimuksen peruuttamisilmoituksen, kaikki kuluttajan suorittamat maksut, mukaan lukien tuotteen toimituskustannukset (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka johtuvat asiakkaan valitsemasta muusta toimitustavasta kuin halvimmasta tavanomaisesta verkkokaupassa saatavilla olevasta toimitustavasta). Myyjä palauttaa maksun käyttäen samaa maksutapaa, jota kuluttaja on käyttänyt, ellei kuluttaja ole nimenomaisesti sopinut muusta palautustavasta, josta ei aiheudu kuluttajalle kustannuksia. Jos Myyjä ei ole tarjoutunut noutamaan Tuotetta itse kuluttajalta, Myyjä voi pidättäytyä kuluttajalta saadun maksun palauttamisesta, kunnes se on saanut Tuotteen takaisin tai kuluttaja on toimittanut todisteen palautuksesta, kumpi tapahtuma tapahtuu ensin.
8.6 Kuluttaja on velvollinen palauttamaan Tuotteen Myyjälle välittömästi, viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä päivästä, jona hän on peruuttanut sopimuksen, tai luovuttamaan sen Myyjän valtuuttamalle henkilölle, joka on valtuuttanut hänet noutamaan sen, ellei Myyjä ole tarjoutunut noutamaan Tuotetta itse. Määräajan noudattamiseksi riittää, että tuote lähetetään takaisin ennen sen voimassaolon päättymistä. Kuluttaja voi palauttaa tuotteen osoitteeseen: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok.
8.7 Kuluttaja on vastuussa tuotteen arvon alenemisesta, joka johtuu tuotteen käytöstä, joka ylittää sen, mikä on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan selvittämiseksi.
8.8 Mahdolliset kustannukset, jotka liittyvät kuluttajan sopimuksen peruuttamiseen ja joista kuluttaja on velvollinen vastaamaan:
8.8.1. Jos kuluttaja on valinnut muun kuin verkkokaupassa saatavilla olevan halvimman tavanomaisen toimitustavan, myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita lisäkustannuksia. 8.8.2. Jos kuluttaja ei ole valinnut muuta toimitustapaa kuin verkkokaupassa saatavilla olevan halvimman tavanomaisen toimitustavan, myyjä ei ole velvollinen korvaamaan kuluttajalle aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.
8.8.2 Kuluttaja vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista välittömistä kustannuksista.
8.8.3. Jos kyseessä on tuote, joka on palvelu, jonka suorittaminen on – kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä – aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä, kuluttaja, joka käyttää peruuttamisoikeuttaan tällaisen pyynnön esittämisen jälkeen, on velvollinen maksamaan peruuttamiseen asti suoritetuista palveluista. Maksettava määrä lasketaan suhteessa suoritettuun palveluun ottaen huomioon sopimuksessa sovittu hinta tai korvaus. Jos hinta tai korvaus on liian korkea, laskentaperusteena käytetään suoritetun suorituksen markkina-arvoa.
8.9 Kuluttajalla ei ole oikeutta peruuttaa etäsopimusta sopimusten osalta:
8.9.1. (1) jotka koskevat palvelujen tarjoamista, jos myyjä on suorittanut palvelun kokonaisuudessaan kuluttajan nimenomaisella suostumuksella, jolle on ennen palvelun tarjoamista myyjän toimesta ilmoitettu, että sen jälkeen kun myyjä on suorittanut palvelun, hän menettää peruuttamisoikeutensa; (2) joissa hinta tai korvaus riippuu rahoitusmarkkinoiden vaihteluista, joihin myyjä ei voi vaikuttaa ja jotka voivat tapahtua ennen peruuttamiselle asetetun määräajan päättymistä; (3) jossa suorituksen kohteena on muu kuin tehdasvalmisteinen tuote, joka on valmistettu kuluttajan määrittelyn mukaan tai joka palvelee hänen yksilöllisiä tarpeitaan; (4) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka pilaantuu nopeasti tai jonka säilyvyysaika on lyhyt; (5) jossa suorituksen kohteena on tuote, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jota ei voida palauttaa avaamisen jälkeen terveydellisistä tai hygieenisistä syistä, jos pakkaus on avattu toimituksen jälkeen ; (6) jossa suorituksen kohteena ovat tuotteet, jotka luonteensa vuoksi yhdistetään toimituksen jälkeen erottamattomasti muihin asioihin; (7) joissa suorituksen kohteena ovat alkoholijuomat, joiden hinnasta on sovittu myyntisopimusta tehtäessä, joiden toimitus voi tapahtua vasta 30 päivän kuluttua ja joiden arvo riippuu markkinoiden vaihteluista, joihin Myyjä ei voi vaikuttaa; (8) joissa kuluttaja on nimenomaisesti pyytänyt, että Myyjä tulee hänen luokseen suorittamaan kiireellisen korjauksen tai huollon; jos Myyjä tarjoaa muita kuin kuluttajan pyytämiä lisäpalveluja tai toimittaa muita kuin korjauksen tai huollon suorittamiseen tarvittavia varaosia, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus lisäpalvelujen tai tuotteiden osalta; (9) jos toimituksen kohteena on ääni- tai kuvatallenne tai tietokoneohjelmisto, joka toimitetaan suljetussa pakkauksessa, jos pakkaus avataan toimituksen jälkeen; (10) sanoma- tai aikakauslehtien tai aikakauslehtien toimituksen osalta, lukuun ottamatta tilaussopimuksia; (11) jotka tehdään julkisella huutokaupalla; (12) majoituksen tarjoaminen muuhun kuin asumistarkoitukseen, tavarankuljetus, autonvuokraus, ateriapalvelut, vapaa-aikaan, viihteeseen, urheiluun tai kulttuuritapahtumiin liittyvät palvelut, jos sopimuksessa määritellään palvelun ajankohta tai kesto; (13) sellaisen digitaalisen sisällön toimittamista varten, jota ei ole tallennettu aineelliselle tietovälineelle, jos suoritus on aloitettu kuluttajan nimenomaisella suostumuksella ennen peruuttamisajan päättymistä ja sen jälkeen, kun myyjä on ilmoittanut kuluttajalle peruuttamisoikeuden menettämisestä.
9. YRITTÄJIÄ KOSKEVAT SÄÄNNÖKSET
9.1 Tätä ehtojen osaa ja sen sisältämiä määräyksiä sovelletaan yksinomaan Asiakkaisiin ja Palvelun vastaanottajiin, jotka eivät ole kuluttajia.
9.2 Myyjällä on oikeus peruuttaa myyntisopimus, joka on tehty sellaisen Asiakkaan kanssa, joka ei ole kuluttaja, 14 kalenteripäivän kuluessa sen tekemisestä. Myyntisopimuksesta peruuttaminen voi tässä tapauksessa tapahtua ilman perusteluja, eikä se aiheuta mitään vaatimuksia Asiakkaalle, joka ei ole kuluttaja, Myyjää kohtaan.
9.3 Asiakkaiden, jotka eivät ole kuluttajia, osalta Myyjällä on oikeus rajoittaa käytettävissä olevia maksutapoja, mukaan lukien ennakkomaksun vaatiminen kokonaan tai osittain, riippumatta Asiakkaan valitsemasta maksutavasta ja myyntisopimuksen tekemisestä.
9.4 Siitä hetkestä alkaen, kun Myyjä luovuttaa Tuotteen rahdinkuljettajalle, Tuotteeseen liittyvät edut ja rasitteet sekä Tuotteen vahingossa tapahtuvan katoamisen tai vahingoittumisen vaara siirtyvät Asiakkaalle, joka ei ole kuluttaja. Tällöin Myyjä ei ole vastuussa Tuotteen katoamisesta, häviämisestä tai vahingoittumisesta, joka tapahtuu Tuotteen kuljetettavaksi ottamisesta siihen asti, kun Tuote luovutetaan Asiakkaalle, eikä lähetyksen kuljetuksen viivästymisestä.
9.5 Jos tuote lähetetään asiakkaalle rahdinkuljettajan välityksellä, asiakas, joka ei ole kuluttaja, on velvollinen tarkastamaan lähetyksen tämäntyyppisille lähetyksille tavanomaisena ajankohtana ja tavalla. Jos hän havaitsee, että tuotteessa on kuljetuksen aikana ilmennyt vika tai vahinko, hän on velvollinen suorittamaan kaikki tarvittavat toimenpiteet rahdinkuljettajan vastuun toteamiseksi.
9.6 Siviililain 558 §:n 1 momentin mukaan Myyjän takuuvastuu tuotteesta on suljettu pois sellaista asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja.
9.7 Asiakkaan, joka ei ole kuluttaja, osalta Palveluntarjoaja voi irtisanoa sähköisten palvelujen tarjoamista koskevan sopimuksen päättymään välittömästi ja perusteluja ilmoittamatta lähettämällä asiakkaalle asiaa koskevan ilmoituksen.
9.8 Palveluntarjoajan/myyjän vastuu palvelun vastaanottajaa/asiakasta kohtaan, joka ei ole kuluttaja, sen oikeusperustasta riippumatta, rajoittuu – sekä yksittäisenä vaatimuksena että kaikkien vaatimusten osalta yhteensä – maksetun hinnan ja toimituskulujen määrään myyntisopimuksen mukaisesti, kuitenkin enintään tuhanteen zlotyyn. Palveluntarjoaja/myyjä vastaa palvelun vastaanottajaa/muuta kuin kuluttaja-asiakasta kohtaan ainoastaan sopimuksen tekohetkellä ennakoitavissa olleista tyypillisistä vahingoista eikä vastaa palvelun vastaanottajaa/muuta kuin kuluttaja-asiakasta kohtaan menetetystä voitosta.
9.9 Myyjän/Palveluntarjoajan ja Asiakkaan/ei-kuluttaja-asiakkaan väliset mahdolliset riidat on jätettävä sen tuomioistuimen ratkaistavaksi, joka on toimivaltainen Myyjän/Palveluntarjoajan kotipaikassa.
10. LOPPUMÄÄRÄYKSET
“Osana Ostajan kanssa tehdyn sopimuksen täyttämistä Myymälä on oikeutettu lähettämään Ostajan sähköpostiosoitteeseen kutsun myynnin jälkeisen kyselyn suorittamiseksi. Kyselyn avulla tutkitaan Ostajan mielipidettä toteutetusta kaupasta. Ostaja voi täyttää kyselyn vapaaehtoisesti.”
10.1 Verkkokaupan kautta tehdyt sopimukset tehdään puolan kielellä.
10.2 Ehtojen muuttaminen:
10.2.1 Palveluntarjoaja pidättää itsellään oikeuden muuttaa Ehtoja tärkeistä syistä, eli: lainsäädännön muutoksista; maksu- ja toimitustapojen muutoksista – siltä osin kuin nämä muutokset vaikuttavat näiden Ehtojen määräysten täytäntöönpanoon.
10.2.2 Jos näiden ehtojen perusteella tehdään jatkuvia sopimuksia (esim. sähköisten palvelujen tarjoaminen – tili), muutetut ehdot sitovat palvelun vastaanottajaa, jos siviililain 384 ja 3841 §:ssä määritellyt vaatimukset täyttyvät, eli palvelun vastaanottajalle on ilmoitettu muutoksista asianmukaisesti eikä hän ole irtisanonut sopimusta 14 kalenteripäivän kuluessa ilmoituksen päivämäärästä. Jos ehtojen muutos johtaa uusien maksujen käyttöönottoon tai nykyisten maksujen korottamiseen, Asiakkaalla, joka on kuluttaja, on oikeus peruuttaa sopimus.
10.2.3 Jos näiden ehtojen perusteella tehdään luonteeltaan erilaisia sopimuksia kuin jatkuvat sopimukset (esim. myyntisopimus), ehtojen muutokset eivät millään tavoin vaikuta palvelun vastaanottajien/asiakkaiden, jotka ovat kuluttajia, ennen ehtojen muutosten voimaantulopäivää hankittuihin oikeuksiin, erityisesti ehtojen muutokset eivät vaikuta jo annettuihin tai tehtyihin tilauksiin ja tehtyihin, täytäntöönpantuihin tai täytettyihin myyntisopimuksiin.
10.3 Asioihin, joita ei säännellä näillä ehdoilla, sovelletaan Puolan lainsäädännön yleisesti sovellettavia säännöksiä, erityisesti: siviililaki; 18. heinäkuuta 2002 annettu laki sähköisten palvelujen tarjoamisesta (säädöskokoelma 2002, nro 144, kohta 1204, sellaisena kuin se on muutettuna); kuluttaja-asiakkaiden kanssa 24. joulukuuta 2014 mennessä tehtyjen myyntisopimusten osalta 2. maaliskuuta 2000 annetun lain tiettyjen kuluttajan oikeuksien ja vaarallisen tuotteen aiheuttamien vahinkojen korvausvastuun suojaamisesta säännökset. (vuoden 2000 säädöskokoelman nro 22, kohta 271, sellaisena kuin se on muutettuna) ja 27. heinäkuuta 2002 annetun lain kuluttajakauppaa koskevista erityisehdoista ja siviililain muuttamisesta (vuoden 2002 säädöskokoelman nro 141, kohta 1176, sellaisena kuin se on muutettuna); kuluttaja-asiakkaiden kanssa 25. joulukuuta 2014 alkaen tehtyjen myyntisopimusten osalta 30. toukokuuta 2014 annetun kuluttajan oikeuksista annetun lain säännökset. (säädöskokoelma 2014, kohta 827, sellaisena kuin se on muutettuna); ja muut yleisesti sovellettavan lainsäädännön asiaa koskevat säännökset.
11. PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI (KULUTTAJAN OIKEUKSIA KOSKEVAN LAIN LIITE NUMERO 2).
Peruuttamislomakkeen malli (tämä lomake on täytettävä ja palautettava vain, jos haluat peruuttaa sopimuksen).
- Vastaanottaja:
Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok toolight.pl toimisto@kylpyhuone-rea.fi
- Minä/me(*) ilmoitan/ilmoitamme täten peruuttavani/peruuttavamme seuraavien tavaroiden myyntisopimuksen(*), seuraavien tavaroiden toimittamista koskevan sopimuksen(*), seuraavien tavaroiden suorittamista koskevan urakkasopimuksen(*)/jäljempänä mainitun palvelun suorittamista koskevan sopimuksen(*).
- Sopimuksen tekopäivä(*)/ hyväksymispäivä(*).
- Kuluttajan nimi (kuluttajien nimet)
- Kuluttajan (kuluttajien) osoite
- Kuluttajan (kuluttajien) allekirjoitus (vain jos lomake lähetetään paperilla).
- Päiväys
(*) Tarpeeton yliviivataan.
Lisähuomautukset kuluttajalle (sähköpostiviestissä ja ehdoissa).
MUISTA, että kun paketti on toimitettu määränpäähän, sinulla on oikeus tarkastaa paketin kunto ennen sen noutamista kuljetusyritykseltä.
MUISTUTETAAN, että jos ennen toimitusta havaitaan, että lähetys on kadonnut tai vahingoittunut, rahdinkuljettaja on velvollinen välittömästi selvittämään lähetyksen kunnon ja vahingon syntyolosuhteet pöytäkirjan avulla. Rahdinkuljettajan on suoritettava nämä toimet myös oikeudenomistajan pyynnöstä, jos tämä väittää, että lähetystä on peukaloitu.
MUISTUTTAA, että jos lähetyksen toimittamisen jälkeen havaitset katoamisen tai vahingon, jota ei voida ulkoisesti havaita vastaanoton yhteydessä, sinulla on oikeus välittömästi vahingon havaitsemisen jälkeen, mutta viimeistään seitsemän päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta, vaatia rahdinkuljettajaa selvittämään lähetyksen kunto. MUISTUTTAA, että lähetyksen varauksettoman vastaanottamisen jälkeen oikeudenomistaja ei voi enää vaatia korvausta katoamisesta tai vahingosta, paitsi jos: vahinko on todettu pöytäkirjalla ennen kuin oikeudenomistaja on vastaanottanut lähetyksen.
Menetys tai vahinko on aiheutunut kuljetusliikkeen tahallisesta virheestä tai törkeästä huolimattomuudesta. Menetys tai vahinko ei ole ulkoisesti havaittavissa, ja oikeutettu henkilö havaitsi sen lähetyksen vastaanottamisen jälkeen ja pyysi 7 päivän kuluessa sen kunnon selvittämistä ja osoitti, että menetys tai vahinko tapahtui lähetyksen kuljetettavaksi hyväksymisen ja sen luovuttamisen välisenä aikana.
“Takuuehdot”: https://www.dropbox.com/s/j24tuk8yv7n28z1/Warunki%20gwarancji%20Rea.pdf?